HEY THERE NEW YORK

Ha ha haaa... jävlar vilken velig en jag är. Kollar man ner några pinsamma inlägg under så kan man se att jag har haft en del planer för den närmsta tiden men nix, jag har hunnit tröttna på barn under mina dagismånader så Au Pair blir det inget med.

Att flytta till New York är väl nja.. ungefär lika krångligt som jag egentligen förväntat mig. Än så länge har jag "bara" jobbat med att få i ordning på alla lägenhetsdokument och betalningar, och när vi äntligen trodde att det var över och att vi skulle få en paus från tjaffset så kommer nästa chock. Så OTROLIGT mycket pengar som ska betalas på en gång. Men det ska bli såå skönt när det är färdigt.

Planen är ju också att gå på en dansskola där... Den ansökan är inte heller helt enkel och kostar i sig en hel del. 200$ att bara söka, nån tusenlapp för läkarundersökning och 2450$ för själva 3 månaders terminen. Men efter ett läkarbesök (om någon kan tänkas att ta emot mig nu under semestertider?!) och ett snabbt besök på banken så är saken klar!

Jag har så otroligt mycket i huvudet.. att ta hand om allt det här har faktiskt inte varit lätt. Särskilt inte när man dessutom jobbar ca 10 timmar om dagen 6 dagar i veckan. Helt exhausted är jag. Så jag gick faktiskt hem från jobbet idag. Så jävla snurrig var jag att jag bara gick. Eller aa .. åkte. Kul var det att lägga dom parkeringspengarna i onödan också. PENGARPENGARPENGAR. Jag får helt enkelt acceptera att pengar bara är just det.. pengar. Kommer säkert känna nån gång i framtiden att några av dessa utgifterna var sjukt onödiga, men förhoppningsvis så ger tiden i USA mig fler fina minnen än att jag blir gammal och bitter över det.

Bloggen då det var den jag tänkte komma till när jag skrev jag att jag är snurrig... Så ja, varför inte skriva av mig här? Det är nog det bästa jag kan göra. Sen tänkte jag också att bloggisen ska få följa med mig till New York, så att jag kan skriva hur mycket jag kommer sakna alla här hemma! puttinutt.

Så.. en New York blogg folks, det är vad som väntar. Blir la nice?

Nu ska jag gå och slå huvudet i väggen en liten stund till och se om nåt vettigt kommer ut.

en liten blygsam en...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0