same shit

Samma säng, samma dator och samma jävla hosta. Som grädden på moset, har jag nu blivit förkyld och fått ont i halsen, utöver det sönderhostade onda då. Som amanda så fint skulle sagt det, nu har jag inte bara grädden på moset - nu har jag hela jävla korvkiosken. Fan också.
Jag hoppas i alla fall att jag inte har någon feber på tisdag, onsdag. Ska jobba och god knows att jag behöver pengarna. Just nu ser det ju förstås mörkt ut.
Men nu, nu har jag klagat färdigt!

Glömde skriva en liten grej förut.. & det är ju att snart så åker jag äntligen till Bosnien! Istället för att åka på fredag morgon, ska vi nu lämna göteborg på torsdagkväll. Vårt första stopp blir redan i Malmö, där vi ska möta upp Kalmargänget. Detta är en resa som är anordnad tillsammans med rödakorset, då elever från en skola i Kalmar (plus jag själv) får besöka konsentrationsläger i Tyskland och massgravar i Bosnien. Anledningen att jag får följa med, är den enkla - att pappa har jobbat tillsammans med det här gänget i... vad kan det vara? 7 år nu kanske. Förra året hängde min bror på, och i år är det min tur. Det ska bli spännande och sorgligt och allting. Att gå på tretimmars guidad tur genom konsentrationsläger och besöka massgravar i Sarajevo, kommer bli tufft. Men vi kommer att besöka många fina och lite trevligare ställen också! Framför allt längtar jag väldigt mycket efter att få komma ner till Bosnien. Höra språket runtom mig (trots det att jag nästan inte förstår någonting), äta god mat och känna mig hemma. Fastän jag får komma bort ett tag. Ska bli skönt. Det jag ser minst fram emot, kanske man tror är de långa bussresorna - men nix. Det är att dela rum med min snarkande far. Glömmer jag min iPod, är jag så gott som död.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0