femte april tvåtusennio

Femte april.. Dagen efter världens bästa Mathias födelsedag! & Majas. Världens bästa Maja, är hon också.

Det händer mycket nu för tiden. USA har en afroamerikansk president, det är global finanskris och Britney Spears comeback blev en lyckad en. Nä, det var egentligen inte det jag menade.
Igår, firade jag och tretton söta personer till, Mathias födelsedag! Gud va han är bra. Så efter en heldag av hostande på soffan med tomma alvedonförpackningar runtomkring mig, körde farsan min in mig och Mandis, för att möta dom andra. Det blev middag på Valand, fint ska det vara! Amazing thai hette restaurangen. Inte så amazing thai hade varit bättre. Sämsta jag varit med om. Förutom att den starka maten, och den kalla glassen fick min sönderhostade hals att må hyfsat bra efteråt! Dessutom, var sällskapet det bästa. Så restaurang skiten, och bitchen till springflicka - spelade ingen roll. En grej dock, som jag fortfarande inte kan sluta störa mig på - är att Amanda aldrig fick sin mat. Jag försökte övertala henne att säga till, liksom - vart fan är min mat?! Men amanda, hon har la rätt som vanligt. "Vill du sitta ner framför en stående thaibrud och mucka? Nä, jag tror inte det." Ja, vem vet vilka karateskills som kunde gömmas där under.

Därefter, gick vi allesammans till tåget för att åka vidare hem till floda och hem till John. Först gick amanda och köpte käk på Burger King - där har vi riktig service! På tåget såg jag till min glädje att Fredrik, och Dan från stan hoppade på! Wiiie. Dom hoppade dessvärre av i Partille, svikarna. Men vi alla andra, vi gick hem till John - för att fira Mathias ytterligare!
Jag hoppas att du hade en toppen kväll Mathias, du är värd så mycket.

Jag gick hem ganska tidigt, mitt uppdrag var slutfört. Smitta ner alla på festen och få gratis whiskey. Njae, så illa var det inte. Hann precis hem, och slapp det förvånande regnet. Denna natten alltså, har nog varit den värsta jag varit med om. Jag är ingen person som klarar av feber ska jag säga. Vaknat varje timma, av antingen hostattack eller frossa. Kändes som hela lägenheten rörde sig, så mycket skakade jag. Konstigt att jag vaknat så mycket ändå - med tanke på den härliga blandningen jag fick i mig igårkväll. Först, värktablett. Sedan ett par shots whiskey (bläää), för att sen blanda med stark hostmedicin när jag kom hem. Kanske därför jag skakade så inatt? Hm..

Nu ligger jag i alla fall här, framför historians längsta inlägg. 39 graders feber, och med en enda i tankarna. Nästan en enda, i alla fall. & tack gode gud för bärbara datorer. Värmer så gött på mageen.

Lite grejer kvar har jag att berätta! Mitt hus, vårt hus - är sålt. Men det vet väl alla redan egentligen. Inte vetat vart vårt nästa hem skulle vara innan, förstås. Det vet vi nu! Mamma kommer ju bo kvar i Floda - hoppas jag verkligen. Men pappa då, har köpt en lägenhet i Gamlestan. Känns konstigt. Åka bergsjövagnen hem liksom. Men å andra sidan, är gamlestan väldigt, väldigt fint. & det är ett ställe som jag känner till, och kommer nog att känna mig hemma där. Kommer att ha nära till världens bästa moster & co, och till dansen. Desstuom, var lägenheten tydligen ett kap. Vet ni att i Gamlestan ska ett nytt köpcenter byggas? I SKFs gamla lokaler.. Nya fina gator med massa pubar, och restauranger. Kommer bli så fint. Priserna kommer skjuta i höjden. Så jag, jag ska vara nöjd och glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0